49. Veneetsia biennaalil sai Eesti paviljonis La Fondazione Ugo e Olga Levi’s Palazzo Giustinian Lolinis näha Ene-Liis Semperi ja Marko Laimre ühisnäitust.
Ene-Liis Semper ja Marko Laimre tulid kunsti enam-vähem ühel ajal, 1990. aastate keskpaiga lähenedes. Esimene neist rituaalsete performance`ite ohtliku kangelannana ning kehakesksete videotega, teine metakunstiliste strateegiatega tembitud aktsioonide ja anarho-poliitilise maiguga installatsioonidega.
Nii Laimre kui Semperi looming näib mõistva andvat, et siinolemise keerukasse mehhanismi on sissekirjutatud mingi fundamentaalne terror, tüsistus või vähemalt ebakõla, mille jälile nad püüavad jõuda. Nad mõlemad on kasutanud iseennast ja oma keha kui materjali ning oma personaalse ajaloo datat kunstiks verminud. Mis, muuseas, nende mõlema jaoks on jätkuvalt oluline. Tugevate isiksustena on kunstnikud nii tahtmatult kui tahtlikult sootsiumi talu- ja valulävi piire kombanud. Kriitikasilm on näinud neid radikaalidena ja seda nad kindlasti ongi – mõlema jaoks kunstnikukäekirjadel siiski mõnevõrra erinev värving ning laad.
Nende loomingus on kohati sarnaseid, kohati tõukuvaid või lausa vastandlikke impulsse. Ometi on nende mõlema loomingus olemas selle ühendava traagelniidi riba, see hämar ühisosa, see „miski“, mida Julia Kristeva nimetab nimetuks ja sümboliseerimatuks, vormituks ja ruumituks nartsitsisstlikuks haavaks.
Näituse tiim
Kunstnikud: Ene-Liis Semper ja Marko Laimre
Komissar: Sirje Helme (KKEK)
Näitusega kaasnes kataloog, mis sisaldab artikleid kunstnike kohta (Heie Treieri artikkel Ene-Liis Semperist ja Anders Härmi artikkel Marko Laimrest). Biennaali üldkataloogi on artikli kirjutanud samuti Anders Härm. Kataloogi kujundaja on Martin Pedanik.
Eesti paviljoni projekti valis avalikul kaheosalisel konkurskil välja žürii kooseisus Jaan Elken, Sirje Helme, Ando Keskküla, Eha Komissarov, Ebe Nõmberg, Holger Rajavee, Urmas Viik.
Lisaks oli samal aastal Ene-Liis Semper ametlikult kutsutud osalema Veneetsia kunstibiennaali peakuraatori Herald Szeemanni koostataval näitusel.